مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:22323 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:24

از وقتي وارد دانشگاه شده ام دچار حيرت شده ام و زندگي برايم بي ارزش شده چه كار كنم؟
آرزوي شما مبني بر اهميت دادن به تمام جنبه هاي فردي و اجتماعي زندگي، هدفي است صحيح و مقدس كه از بركت و نورانيت قرآن به دست آمده ما نيز اين درك شما را تحسين مي كنيم ولي اين كه چرا دچار حيرت و مشكل شده ايد بيان نكرده ايد و اگر منظورتان ترتيب بين اهداف و جنبه هاي مختلف زندگي مورد نظرتان است، اين سخن نيز صحيح است ولي بايد روشن كنيد كه مورد سؤالتان درباره تقدم و تأخر كدام يك از جنبه هاي زندگي است. ولي بدانيد يكي از شروط موفقيت انساني، برنامه ريزي است. امام موسي كاظم(ع) در روايتي مي فرمايند اوقات خويش را به 4 نوع فعاليت و تلاش تقسيم نماييد: الف - بخشي را به مناجات و ارتباط معنوي با خداوند (مثل نماز و ديگر اعمال عبادي، تلاوت قرآن، خواند دعاهاي مختلف). ب ) بخش دوم را به تلاش ها و فعاليت هاي شغلي (كه هم اكنون براي شما تحصيل علم، مطالعه و تحقيق در زمينه رشته تحصيلي تان است). ج ) بخشي را به روابط اجتماعي و ارتباط با دوستان و گفتگو با افراد مورد اعتماد و متدين. د ) بخشي را به استراحت، تفريحات سالم و ورزش اختصاص دهيد. بنابراين هر كس طبق يك برنامه مدون و حساب شده و مطابق با توان و طاقت خويش به اين 4 جنبه زندگي توجه كافي داشته باشد تمام ابعاد زندگي فردي و اجتماعي خويش را پوشش داده است. دوست عزيز! اكنون كه شما در دوران تحصيل به سر مي بريد و همانطور كه خودتان نيز نوشته ايد از قدرت يادگيري و هوش خوبي برخورداريد و خوش فكر هستيد، سعي كنيد بيشترين زمان خويش را صرف تحصيل علم و تحقيق و مطالعه در زمينه رشته تحصيلي خويش نماييد. البته توجه به ابعاد معنوي و اخلاقي و تقويت بنيان فكري، اعتقادي نيز امري لازم و ضروري است. ولي از اين فرصت طلايي زمان دانشجويي سعي كنيد با اراده اي محكم و پشتكار كافي و برنامه اي مدون بيشترين بهره برداري را داشته باشيد و به گسترش دامنه علمي و تحصيلي خويش بيافزاييد تا در آينده آن را در خدمت مردم قرار دهيد و همان طور كه خودتان نيز گفته ايد با رسيدگي به تمام ابعاد زندگي، انسان مي تواند تمام مرزها را درنوردد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.